Sunday, May 16, 2010

SELAMAT HARI GURU

Pak Caq ingin turut merakamkan rasa terima kasih kepada semua para warga guru yang telah dan sedang membimbing anak watan menjadi seorang insan yang mulia dan berjaya.  Guru adalah seperti ibu dan ayah angkat yang baik.

Arwah Ayah Pak Caq juga adalah seorang guru.  Sejak umurnya 20 tahun, Allahyarham telah menjadi guru sekolah; dari seorang guru biasa hinggalah beliau mendapat kenaikan pangkat menjadi seorang Guru Besar.

Oleh kerana Allahyarham seorang Cikgu, Pak Caq telah ikut pergi ke sekolah sejak umur 4 tahun lagi.  Tetapi beliau mengajar di sekolah aliran Melayu.  Apabila sudah cukup umur untuk ke sekolah, arwah menghantar Pak Caq ke sekolah aliran Inggeris kerana ketika itu sekolah Inggeris jauh lebih maju.

Pak Caq menjadi pelajar sekolah berasrama penuh semasa di sekolah menengah.  Jadi pertalian dan hubungan dengan guru adalah amat rapat.  Mereka adalah guru, ibu dan juga ayah di waktu yang sama semasa pelajar berada di asrama.

Kepada semua guru-guru amnya, dan kepada guru-guru  Pak Caq khususnya, yakinilah ramai pelajar menghargai segala jasamu.  Selamat Hari Guru!

2 comments:

  1. Aslmkm Pak Caq.
    Harap Pak Caq sihat2 saja.
    Kita sama2 menghormati guru, dan diri sendiri juga! Pak Caq rajin2lah menulis ya! :)

    ReplyDelete
  2. Salam.
    Selamat ya semuanya, Alahamdulillah.

    ReplyDelete