Tuesday, January 26, 2010

KEMELUT PUTUS CINTA

Pak Caq melihat liputan sessi kenyataan akhbar/media aktor Fahrin Ahmad tentang tuntutan awal dalam proses perundangan terhadap Linda Onn. Akhirnya, Fahrin mengambil keputusan tegas ini. Seharusnya, Fahrin sudah meletakkan titik noktah yang jelas sebegini semasa Linda mula membuat kenyataan-kenyataan dalam blog dan kepada wartawan sejak awal perpisahan mereka dulu itu.

Seharusnya tidak sampai ke tahap ini kerana jelas Fahrin tidak mahu memperkatakan perkara negatif tentang perhubungan dan perpisahan mereka. Linda ternyata termakan umpanan media. Kasihan ...

Setahu Pak Caq kebanyakan wanita tu akan sentiasa menghargai lelaki yang perhatian. Semasa kemuncak perhubungan Fahrin dan Linda, jelas Fahrin seorang yang perhatian. Selepas berpisah pun Fahrin membuat kenyataan yang masih senada dengan sifat ini.

Semalam pun Fahrin terus berkata, "Cinta saya ikhlas dan ia tidak seharusnya berakhir begini. Bila habis bercinta, saya bercakap perkara yang baik dan tidak reka sesuatu yang boleh membuat orang lain berprasangka buruk ... Sebelum ini, apabila saya putus cinta dengan Linda dan Scha Al-Yahya, saya cuma berdiam diri. Saya tahu risiko bercinta dengan selebriti, tetapi saya bersyukur dan tidak kesal dengan mereka."

Pak Caq bukan memihak secara membuta-tuli kepada Fahrin. Tetapi Pak Caq cuma amat hairan saja kenapa sebelah pihak Linda mesti membuat kenyataan dengan mengatakan yang buruk-buruk saja.

Dalam Islam, kita disarankan untuk sentiasa mengatakan segala yang baik sahaja tentang saudara sesama Islam, mendoakan untuk kebaikan mereka dan tidak sekali-sekali mengaibkan pihak lain walaupun ada kebenarannya. Jangan hanya kerana kemelut putus cinta, kita melakukan sesuatu yang bertentangan dengan ajaran agama Islam kita.

2 comments:

  1. kalau tak nak burukkan orang.diamm.shh.

    ReplyDelete
  2. Aslmkm.
    Hmmm .. :) Linda dah lama mengacah, akhirnya Fahrin bertindak balas juga kan! Begitulah warna-warna kehidupan.

    ReplyDelete