Thursday, July 30, 2009

Aduhai Melayu!

Kosmo Pula Buat Hal Lagi!!

Surat khabar Melayu ni suka sangat buat cerita-cerita sensasi .. yang lebih penting bagi mereka ialah surat khabar mereka tingkatkan jualan .. bagi mereka lebih sensasi lebih baik untuk pastikan untung bertambah lagi ..

Sedihkan .. dari dulu sampai kini .. tak habis-habis Melayu nak menjatuhkan nama dan maruah anak bangsa sendiri! .. Bertelagah sesama sendiri; tuduh menuduh sesama sendiri .. Jatuhkan Melayu sendiri hanya kerana publisiti; tikam Melayu sendiri hanya kerana nak untung lebih lagi!

Ya, lihat sajalah buktinya. Kelmarin kelmarin sampai hari ini asyik menggembang-gemburkan 'Anwar Al Juburi.' Hari ini 'menikam Yasmin Ahmad' selepas dia dah pun mati!

Heh... kenapa ni? Dah tak larat nak baca, tak larat nak dengar, tak larat nak cakap la lagi! Tolonglah! Inikah yang kita megah-megahkan, yang kita katakan, 'Melayu Dah Pun Maju?'

Mengapa harus begini? Bangsa lain asyik sibuk mencari jalan, bersatu tujuan untuk menambah nilai bangsa. Melayu lain pula, bersaing mencari berita sensasi. Inilah gambaran yang diberikan oleh akhbar Melayu kita. Berita sensasi terkini! Kalau tak di Utusan, di Berita Harian, kalau tak di Metro, di Kosmo!

Pak Caq memang sedih le dengan sikap anak bangsa kita ni. Kita bukan sahaja Melayu, tapi Islam juga. Tetapi lagak .. mengalahkan Israel dan Yahudi.

"Aduhai Melayu! Apa Nak Jadi! Ya Allah, tolonglah kami."

1 comment: