Thursday, July 30, 2009

LA DEPA SEKAT HABIS JALAN PULAK!!!

Semua Lorong dan Jalan Kecil Di Tutup

Pak Caq nak singgah kat Mini Market td, nak beli roti. Ehh..tup tup ada tong 'drum' di lorong ini, ada tong 'drum' di lorong lg satu dan satu lg. Di jln lain-lain terdapat 'boom gates' plak. Isssh ... geram juga Pak Caq. Apahal plak ni? Terpaksa pula pusing jauh baru la sampai di kedai yg di tuju.

Bahana Peragut dan Kecurian

Mrs Gan, tuan punya Mini Market, bercerita zon selatan dan zon tgh kawasan perumahan Pak Caq duduk ni dah di tutup dengan tong-tong 'drum', dan dipasangkan dengan 'boom gates' semuanya. Tujuannya ialah utk mencegah atau sekurang-kurangnya mengurangkan kejadian ragut dan pecah rumah.

Tp jln ini semua jln awam untuk seluruh kawasan perumahan. Kan menyusahkan semua penduduk pulak. Majlis Bandaraya Petaling Jaya pun katanya tak boleh memberi kebenaran. Ini Jawatankuasa Rukun Tetangga punya kerja katanya.

Camne plak jika ada kebakaran atau lain-lain kecemasan nanti?? Masaalah kecurian tak selesai pun, nanti masaalah baru pula yg timbul.

Ni kes, take one step forward, then hv to take 2 steps backward la plak...

Posting Novel Lewat

Nampaknya lewat skit la baru boleh post sambungan novel kita. Mlm ni mlm Jumaat, biasalah ada lebih 'rituals' nak buat. Tp insya Allah Pak Caq tulis nnti.

1 comment: