Sunday, September 13, 2009

KUEH BERBUKA DAH BASI!

Sementara tunggu berbuka ni masuk la Maya sekejap. Nak cerita pasal peristiwa semalam sebenarnya.

Semalam tu, Pak Caq ada beli bermacam makanan juga, termasuklah beberapa jenis kueh-mueh. Selalunya Pak Caq sekeluarga beli dari penjual yang dah kenal lama dan biasa makan hasil jualan mereka. Tapi semalam terpaksa beli lebih sikit. Jadi belilah kueh dari salah seorang penjual kueh lain yang tak pernah lagi dibeli sebelum ini.

Masa beli tu dah ditanya berkali-kali dek kerana pertama kali membeli dari penjual itu. Jaminannya kuehnya baik semua.

Macam pernah dengar je kan? Semasa berbuka puasa tu sah-sah la kueh tu dah nak basi. Rasa benar tertipu. Rupanya ada juga orang Melayu Islam yang buat kerja macam ni.

Eh, dah nak masuk waktu berbuka la .. Jumpa lagi!

2 comments:

  1. oo..kes macam tu saya pun biasa kena..beli samosa basi..kecewa jugak..

    ReplyDelete