Sunday, November 15, 2009

BARU DAPAT MENGHADAP 'LAPTOP'

Ingat tadi selepas balik dari pergi kenduri kahwin hari ini, banyaklah masa terluang kerana malam dah tak ada jemputan lagi. Tapi petang tadi ada tetamu datang ke rumah. Kawan lama, sejak semasa belajar di RMC yang Pak Caq berjumpa dekat tempat kenduri tadi menerima pelawaan untuk datang ke rumah.

Tahu sajalah bila dah jumpa kawan lama. Tambahan pula lama betul kita orang tak berjumpa, dah bertahun jugalah. Seronok betul bercerita tentang masa sekolah dulu.

Lepas tu macam-macam cerita lagi keluar. Dah mereka duduk di Perak tu, banyak pula cerita-cerita Perak keluar. Pak Caq malas la nak komen pasal cerita yang berbaur politik ni. Tapi, seronok jugalah dengar kan!

Kawan Pak Caq sekeluarga baru juga bertolak balik. Ya la, makan malam pun lewat juga, iaitu selepas solat Isyak. Walaupun mereka boleh jamak bila sampai di rumah mereka, tetapi mereka selesaikan kewajipan ini di rumah Pak Caq. Secara bergurau mereka kata, " ... solat di sini, pendek dua rakaat." Betul juga tu, kalau mereka balik tunaikan di rumah mereka dah tak boleh dipendekkan lagi!

Pak Caq nak sambung novel ni. Kalau dapat, Pak Caq buat 'posting' malam ni jugalah.

No comments:

Post a Comment