Wednesday, November 4, 2009

HUJAN, GURUH DAN PETIR

Nampaknya malam ni baru hujan tak bawa sampai ke malam. Di kawasan Pak Caq ni, sejak hari Ahad lagi, saban petang hingga ke tengah malam hujan turun dengan lebat, siap dengan guruh dan petir. Ada juga reda tapi sekajap saja, lepas tu hujan semula. Dua hari tu ianya membawa sampai ke pagi. Tak berani nak 'on'kan internet pun di rumah. Yalah dah banyak kali sangat modem kiok. Kalau tak hujan dalam masa sekitar dua jam ni, bolehlah Pak Caq paparkan sambungan novel.

Pak Caq baru saja balik dari menziarah kawan yang masih lagi sakit, tetapi hari ini telah diizinkan pulang oleh pihak hospital pakar. Kalau tak pergi ziarah malam ni, takut pula nanti menyesal kerana biasanya bila doktor dah suruh bawa balik, maknanya dah tak ada harapan sembuh dan hanya menunggu masa sahaja. Jika dirayu memang pihak hospital akan izinkan beliau terus berada di hospital. Tetapi keluarganya pun mengerti keadaan sebenarnya. Jadi mereka akur saja.

Insya Allah sekejap lagi Pak Caq tulis ya ... Kalau tak ada 'posting' tu maknanya keadaan tak mengizinkan. Pak Caq akan cuba lakukan sebaik sahaja keadaan mengizinkan nanti.

No comments:

Post a Comment