Monday, December 21, 2009

MENGEMAS BARANG

Mulai bulan depan nanti, pejabat-pejabat di blok Pak Caq akan dibaik pulih. Semua orang di blok ini terpaksa berpindah ke blok baru sebelum tahun baru.

Tapi yang tak berapa seronok tu nanti dah kena berpindah balik semula kerana blok baru tu adalah untuk unit lain. Kita orang di tempatkan di situ untuk sementara waktu saja iaitu sehingga selesai kerja-kerja membaik pulih yang dijangkakan akan memakan masa selama tiga bulan. Kut iyalah boleh secepat itu!

Boleh dikatakan semua kakitangan di sini duk merungut kerana kena berpindah dua kali serta kena pergi dan balik semula pulak nanti dalam masa yang singkat. Pak Caq seronok pula tengok kerenah mereka. Ada yang menghempas fail, ada yang berkawat dari satu ruang ke satu ruang dan ada pulak yang mengemas meja dan almari tapi asyik sepak sana sini.

Apapun sebelum cuti Krismas segala barang-barang mesti sudah siap dipindahkan semuanya. Pak Caq pula mesti selesaikan lebih awal lagi kerana Pak Caq akan mula bercuti pada 24 December, dan akan hanya balik bekerja pada 6 Januari nanti. Rasanya barang Pak Caq boleh dibereskan hari ini juga kerana sekarang cuma tinggal untuk dilabelkan dan diserahkan kepada pegawai yang membuat inventori saja.

Itu yang Pak Caq duduk relaks sekejap ini - ambil nafas sebentar. Teringat pula untuk masuk ke Maya sambil-sambil berehat ni. Kalau tunggu lewat petang atau malam, belum tentu Pak Caq akan ke Maya hari ini. Yalah jika tak hujan dan kilat pun, kut Pak Caq terlampau letih pulak nanti dan ketiduran awal kan?

Baru saja datang ilham, dah pembantu pejabat datang memberitahu ada mesyuarat tergempar pegawai-pegawai kanan pada pukul 4.30 petang ni pulak di bilik mesyuarat. Biar betul! Kenapa pulak nak buat mesyuarat dekat dah nak habis waktu pejabat ni!

Pelek juga ni ... macam mana pula nak dijalankan mesyuarat tu. Setahu Pak Caq, semua kerusi-kerusi dan beberapa meja di bilik mesyuarat tu dah pun dihantar ke ofis baru tengahari tadi ... entahlah, pergilah saja dulu ... Nampaknya tak selesai le buat kerja melabelkan barang-barang Pak Caq tu hari ini!

2 comments:

  1. Aslmkm Pak Caq.
    Pak Caq nak g cuti mane?

    ReplyDelete
  2. Salam.
    Ini kira pindah besar2an siap dgn perabot sekali ya?

    ReplyDelete