Monday, December 14, 2009

SEMANGAT PASUKAN BOLASEPAK


Dah banyak hari juga Pak Caq tak ke Maya ni. Sejak dari hari cuti umum bersempena Hari Keputeraan DYMM Sultan Selangor sampai ke hari inilah kiranya. Yalah, sibuk pulak dengan sanak saudara yang bercuti di rumah Pak Caq serta ada jugalah hal peribadi yang kena diuruskan.

Semalam tu ada masa terluang tapi dah hujan dan kilat pulak. Petang tadi pun Pak Caq balik agak awal tapi hujan dan kilat juga. Bila cuaca dah ok, dah masuk Maghrib. Lepas tu Pak Caq tengok siaran langsung perlawanan bolasepak separuh akhir Sukan Sea di antara Malaysia dan Laos.

Perlawanan baru saja tamat sekejap tadi. Pak Caq pun ke Maya ler. Bukan apa, rasa bersemangat pulak nak berkongsi kegembiraan ini.

Tahniah untuk pasukan bolasepak Malaysia kita yang berjaya menewaskan pasukan Laos dengan kelebihan gol 3 - 1 malam ini, dan seterusnya berjaya mara ke peringkat akhir. Pak Caq gembira melihat semangat anak-anak muda kita ni yang menunjukkan semangat juang yang tinggi untuk melayakkan pasukan kita ke perlawanan akhir menentang Vietnam nanti. Tentu rakyat Malaysia semuanya turut berbangga dengan pencapaian mereka.

Kita mengalami kemarau yang begitu panjang. Sudah tentulah kita amat berharap agar mereka akan dapat meneruskan perjuangan di padang bolasepak dengan semangat yang tinggi dan bersungguh-sungguh serta komitmen yang 'total' di perlawanan akhir nanti.

Pak Caq sudah cukup bangga jika mereka kekal dengan ciri-ciri wira begini. Semoga pasukan kita benar-benar berjaya pulak merangkul pingat juara di Sukan SEA yang ke 25 ini. Sama-samalah kita doakan untuk kejayaan mereka.

Bila difikirkan dengan serius, memang sukan adalah satu-satunya medan yang dapat menyatukan rakyat Malaysia ... Apa kata anda?

1 comment:

  1. Aslmkm Pak Caq.
    Aaa ler, mungkin Pak Caq pun dah macam Bid rasenyer ...
    Lg seronok baca cerite di sesetengah blog!

    ReplyDelete