Friday, August 21, 2009

RAMADHAN AL MUBARAK SUDAH TIBA, ALLAH HU AKBAR

Allah Hu Akbar, Allah Hu Akbar, Allah Hu Akbar.

Marilah kita sama-sama berdoa:-

'Ya Allah! Zahirlah Ramadhan ke atas kami dengan keamanan, dan dengan keimanan, dan dengan selamatan dan keislaman. Tuhanku, dan Tuhanmu, ALLAH.'

Selamat Menyemarakkan Ramadhan Al Mubarak dengan ibadah yang tulus. Jika tulus sebagai hanya seorang insan biasa, pahalanya dan kebaikannya berlipat ganda, dengan kebahagiaan Syurga Abadi matlamat utamanya. Jika tulus lagak pedagang, dan peniaga, keuntungannya adalah pahala yang pasti, bukan bersandar kepada antisipasi dan spekulasi.

Sabda Nabi Muhammad SAW, antara yang utama:

"Menunaikan yang sunat diberikan pahala fardhu,
Amal Fardhu diberikan balasan kebaikan 70 kali ganda ...
Tidur orang berpuasa itu adalah ibadah, dan nafasnya adalah tasbih,
Doanya Itu Mustajab, Dosanya Diampunkan Allah, dan amal ibadatnya dilipatgandakan..."

Jadi, marilah kita bersama lebihkan ibadah, semarakkan Ramadhan ke tahap terindah. Semoga kita semua di berkati dan dirahmati, Amin.

Sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, Pak Caq mohon maaf minta pengertian dari semua. Novel kita berhentikan untuk sementara. Insya Allah selepas dua minggu raya, Pak Caq akan sambungkan kembali.

Terima kasih kepada semua yang turut bantu mewarnai hidup Pak Caq. Di bulan puasa, mulai besok, Pak Caq mungkin melayari Maya sekadar seketika saja. Tapi jengok-jengok la juga blog Pak Caq ye ...

2 comments:

  1. lebikan kat amalamal yang da lama kita tinggalkan?ngaa.jom.

    ReplyDelete
  2. Salam Ramadhan,

    Sama-sama kita meleksanakan ibadah puasa, mudah-mudahan semua ibadah kita di bulan Ramadhan tahun ini lebih diberkatiNya.

    ReplyDelete